Februari; feestweek bij AMG Coaching!
Op 1 februari 2018 bestaat AMG Coaching alweer 3 jaar! Ik kan me mijn eerste cliënt met een outplacement traject nog goed herinneren en ook de tweede die het lastig vond om bij conflicten binnen zijn bedrijf naar zijn eigen rol te kijken. Ik coachte in dat eerste jaar een paar particulieren en deed zaken met 1 bedrijf. Mooie ervaringen om mee te starten! Vanaf 2016 ging het wat sneller en volgden meer bedrijven met medewerkers die last hadden met het stellen van grenzen, van stress of zelfs burn-out waren geraakt. Vanaf januari 2017 ging ik ook in-company timemanagement trainingen geven.
Inmiddels heb ik 35 trajecten gedaan voor zo’n 9 bedrijven en werk ik samen met 3 arbodiensten. Hierdoor heb ik in totaal inmiddels 400 uur coach-cliëntervaring opgebouwd en kon ik vorig jaar zo’n 37% groei realiseren. Ik heb medewerkers en leidinggevenden mogen helpen om productiever te worden, lekkerder in hun vel te komen of sterker in hun schoenen te staan. Dit alles met als nevenresultaat het voorkomen van hoge of verdere verhoging van kosten voor arbeidsongeschiktheid voor nu of de toekomst, want ik werd zowel preventief ingeschakeld als ook voor cliënten die reeds (deels) arbeidsongeschikt waren. Elke keer weer ontzettend gaaf als je iemand weer terug in het zadel kan helpen en hij of zij beter zijn grenzen kan stellen om toekomstig uitval te voorkomen mét een goede arbeidsethos. In februari ga ik op mijn website, Facebook en LinkedIn hier feestelijk bij stil staan. Op naar de 4 jaar!
Goede voornemens…….mijn mailbox….
Heb jij goede voornemens gemaakt? Wellicht was één van jouw goede voornemens: ‘ik ga het helemaal anders doen en me niet meer gek laten maken door mijn mailbox!’ Maar ja, hoe doe je dat dan? Ik heb 3 tips voor jou of jouw medewerker die daar last van heeft, die makkelijk vol te houden zijn:
1) Prik 3 maximaal 4 momenten per dag dat je naar je mailbox kijkt. Ik doe dat zelf begin werkdag en direct na de lunch. Aan het eind van de dag kijk ik ook nog een keer en pas ik direct mijn planning voor de volgende dag daarop aan.
2) Beantwoord mail die je binnen 15 minuten kunt afhandelen direct. Plan antwoorden op mails die langer gaan duren, door bv uitzoekwerk of offertes, in in je agenda.
3) Zet piepjes en bliepjes uit. Elke keer dat we een melding of een pop-up krijgen van een mail zijn we afgeleid van hetgeen we doen en krijg je wellicht de neiging om gelijk ermee aan de slag te gaan.
Als je deze tips toepast, mis je niets, vergeet je niets en werk je op een geconcentreerde en gestructureerde manier. Dit komt de kwaliteit ten goede en je bent ook nog eens sneller klaar! Succes; wordt het toch nog een mooie maandag in plaats van Blue Monday! Meer hulp nodig? Bel dan 06-18326153 of mail naar info@amgcoaching.nl.
Van de cliënt…..
“Ik mocht gewoon mezelf zijn……”
“Op het moment dat ik dacht dat ik er niet meer zo uit zou komen kwam jij en gaf mij de helpende hand. Tijdens mijn traject hield jij mij de spiegel voor, gaf mij een luisterend oor en soms ook jouw schouder. Het was zwaar, maar de moeite waard. Uiteindelijk ben ik gewoon mijzelf gebleven en sterker geworden. Puur en alleen maar door mijn overtuigingen te uiten en mijzelf te mogen zijn. Ik wil je nogmaals bedanken voor de keuzes die je mij hebt laten maken.” Deze mooie woorden en een mooi bloemstuk ontving ik van een Senior Telefoniste/receptioniste die met mij een traject startte vanuit een burn-out. Ze is inmiddels alweer geruime tijd volledig aan de slag en meldde mij onlangs dat het erg goed met haar gaat. Fijn om hieraan meegewerkt te mogen hebben!
Van de ondernemer….
“Knowing yourself is the beginning of all wisdom”
De Senior HR-Adviseur van de hiervoor genoemde Senior Telefoniste/receptioniste schreef kort na de afronding van dit traject voor mij een aanbeveling op LinkedIn: ‘Knowing yourself is the beginning of all wisdom’, een oude wijsheid die altijd zal gelden. De vraag is hoe bereik ik die zelfkennis? Angelique heeft met haar methoden als coach al vele mensen binnen onze onderneming de juiste weg gewezen door het ze vooral zelf te laten ontdekken. Daar is onderling vertrouwen, rust en geduld in het welslagen van het ingezette traject voor nodig. Onze medewerkers hebben stuk voor stuk het contact en de gekozen route voor de zoektocht als leerzaam, plezierig en positief ervaren. Wij kunnen Angelique dan ook van harte aanbevelen’. Lees de volledige aanbeveling van Rob de Dreu van Pon Power op: LinkedIn.